Om klubben

Laughing Knights Guild, förkortat LKG, skapades 5 april 2014 av mig, Lucy Westlake som spelar på den första svenska servern Air Star. Tidigare ägde jag klubben Moon Warriors tillsammans med Alicia Starnight men vi upplöste den pga att allt blev kaos och jag blev allmänt trött på livet som klubbägare. 
 
Redigerad bild på mig och Supernova "Nova" ©
 
   Jag är en 14-årig nattuggla som gillar att designa, fotografera, tävla, se TV-serier och läsa böcker. Star Stable Online hittade jag i december 2011 och jag blev fast nästan direkt. Det har gått en lång tid sedan dess och jag har haft många karaktärer i spelet men Lucy Westlake den som tilltalat mig mest och den har jag spelat på sedan 29 september 2012. På Star Stable äger jag inte mindre än 14 hästar och 2 ponnysar - Moonbelle "Mona", Airdancer "Arne", Supernova "Nova", Obsidianpearl "Sid", Northborn "Nora", Frostbeam "Benny", Hawkeye "Hakan", Iceprincess "Pringlan", Hotspot "Spottis", Antiwinner "Winnie", Firewarrior "Firren", Daydreamer "Daemon", Summerbelle "Bella", Eastborn "Esther", Ravenfeather "Rhaegal" och Morningstar "Morris". 
  Jag har även drivit bloggarna starstablecountry.blogg.se och westlake.blogg.se. Båda är dock nedlagda eftersom det blev för mycket att ha ett liv IRL, att driva en klubb och att blogga samtidigt. Just nu lägger jag ned desto mer tid på min YouTube-kanal samt mitt Instagram-konto. Eftersom jag verkligen älskar att tävla i både championat och vanliga tävlingar är det mest sådana filmer som hamnar på min YouTube-kanal medan allt annat och lite till hamnar på mitt Instagram-konto. Om man vill ha kontakt med mig så är det bara att breva mig på Star Stable, jag svarar på alla brev jag får och jag försöker hålla min brevlåda tom så att den inte blir full så fort :)
 
Jag och Ravenfeather "Rhaegal"
 
Namnet Laughing Knights Guild kommer faktiskt från bokserien A Song of Ice and Fire som är skriven av George RR Martin. "The Knight of the Laughing Tree" är en riddare i serien vars namn jag tyckte var lite sådär lagom mystiskt och väldigt vackert faktiskt, och efter en tids funderande bestämde jag mig för att Laughing Knights Guild faktiskt var klubbnamnet jag ville ha.
   Vad vill jag då uppnå med klubben? Jo, i alla klubbar jag varit med i sedan jag och Alicia bestämde oss för att upplösa Moon Warriors har jag saknat en sak; trygghet. Det har alltid varit sådan press på att gå på aktiviteter hit och aktiviteter dit att man nästan glömmer att ha kul. Visst är det otroligt roligt med aktiviteter men att göra dem till klubbens allt tycker jag är lite fel. I LKG kommer vi ha ungefär 4-5 aktiviteter i veckan som hålls av mig, frivilliga medlemmar och av ridlärare som fått ha provlektion för mig och eventuellt ett par medlemmar. 
   Aktiviteterna är ofta av lite seriösare sort, till exempel ridlektioner och tävlingar av olika slag, men det förekommer även lekar och liknande. Tävlingar inom dressyr, hoppning och andra grenar kommer att anordnas i framtiden. Varje söndag har vi även klubbmöte, där vi tar upp nytt i klubben och saker som hänt under veckan.
 
Jag hoppas att klubben väckt ditt intresse och att du vill läsa mer om den. Om så är fallet kan du klicka HÄR och ta reda på hur du på bästa sätt får kontakt med mig och hur du ställer dig i kö till LKG! :D
 
 

Trackback